D'un autre Genre  Index du Forum D'un autre Genre
forum pour Transsexuel(le) du Québec

Retour sur Expérience de Virtual FFS avec Alexandra

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    D'un autre Genre Index du Forum -> Centre d'information -> Chirurgie
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Sophiel
oeuf

Suivi psy: Oui
Hormoné(e): Oui

MessagePosté le: 13/11/2017 18:21:01    Sujet du message: Retour sur Expérience de Virtual FFS avec Alexandra Répondre en citant Back to top

Bonjour à tous et à tous,

Voici ma petite pierre à l'édifice pour celle (pas sur pour les FTM) qui aimerait utiliser les services de FFS Virtual.

Alors comment cela marche :

C'est relativement simple et tout les échanges ont eu lieu par email et le paiement se fait par un site web sécurisé
Point non négligeable, Alexandra ne parle qu'en anglais et le rapport est en anglais, donc service disponible que pour ceux qui parle la langue de Shakespeare

PHOTOS :
Il faut envoyer des photos de bonne qualité pour qu'alexandra puisse travailler dessus.
Pour ma part j'ai un petit studio maison, et fan de photo ce qui m'a simplifier ma vie.
Mais je suis sur qu'avec la qualité de nos téléphones de maintenant une photo prise sur un fond neutre aurait pu aller.
Juste à faire attention que la photo ne déforme pas trop votre visage.
On met un serre tete sur la tête (pour voir la ligne d'implantation des cheveux) et hop c'est parti pour une série de photos (de face, de profil, de 3/4 de chaque cotés en souriant sans sourire...)
On sélectionne le nombre de photos qu'elle aimerait que l'on retouche ( De mon coté j'ai choisi de face, de profil et de 3/4)

RESULTATS :
On reçoit à peut prés 1 mois et demi après chacune de nos photos.
Je lui avait demandé de faire les étapes pour chacune des photos ce qui me permettait d'anticiper qu'elle serait l'impact de chaque opérations.
Le résultat est impressionnant.
On reçoit en même temps une analyse sur chacune des parties de notre visage avec les recommandations d'Alexandra
Pas de problème pour que je la mette ici si quelqu'un veux voir à quoi cela ressemble

CONCLUSION :
Alexandra est très claire la dessus ce n'est qu'un travail artistique et rien de prouve que votre tête aura l'air de cela à l'arrivé des opérations.
J'allais chercher une confirmation que oui je pourrais être passable avec une opération et cela m'a totalement rassuré.
Pour moi cela m'a libéré d'un gros poids et cela valait bien le prix de deux scéances de psy
ah oui elle est affilié à l’équipe de Facial Team mais l'autopromo n'est pas trop ressentie

En espérant que cela puisse servir à celle qui hésite à tester l’expérience.

Je suis disponible pour répondre à vos questions aux besoins.

Bonne journée

Publicité

MessagePosté le: 13/11/2017 18:21:01    Sujet du message: Publicité Back to top

PublicitéSupprimer les publicités ?

Ellora
formation du chrysalide

MessagePosté le: 13/11/2017 18:32:07    Sujet du message: Retour sur Expérience de Virtual FFS avec Alexandra Répondre en citant Back to top

Wow, je serais très intéressée à l'idée de voir les photos pour avoir une idée de la différence étant donné que je prends également en considération une chirurgie de féminisation faciale.

Sophiel
oeuf

MessagePosté le: 14/11/2017 23:02:02    Sujet du message: Retour sur Expérience de Virtual FFS avec Alexandra Répondre en citant Back to top

Bonjour Eliora,

Malheureusement je ne suis pas encore assez à l'aise avec mon corps (ma tête inclus ) pour pouvoir mettre ou même envoyer en MP des photos de moi.
Par contre je te laisse me dire si le bilan écrit t'intéresse quand même.

Bonne journée à toi

Ellora
formation du chrysalide

MessagePosté le: 16/11/2017 03:19:48    Sujet du message: Retour sur Expérience de Virtual FFS avec Alexandra Répondre en citant Back to top

Je comprends parfaitement. Oui, je serais intéressée à lire ton bilan.

Sophiel
oeuf

MessagePosté le: 17/11/2017 21:19:39    Sujet du message: Retour sur Expérience de Virtual FFS avec Alexandra Répondre en citant Back to top

Et voila un exemple de réponse d'Alexandra, le mien le cas échéant

Please remember that these virtuals are not and could not be 100% accurate but I hope they will give you a good idea of the possibilities and take you a long way towards planning how best to proceed.

Also remember that just like a surgeon, I am fallible and although I take quite an obsessive amount of care over virtuals, I will inevitably make a mistake every so often.

Working from photographs is not the same as seeing a person in real life. Camera lenses can affect the facial proportions to some extent and the lighting in a photograph can also affect how a face looks.

Facial surgery is not an exact science and while I can control the changes I make in Photoshop completely, a surgeon may not be able to control things with quite so much precision in real life.

The eye takes a little while to tune-in to facial changes so you may be disappointed at first glance. It is best to spend a few days getting used to the pictures before you make any decisions.

I have created 4 different versions of your pictures (a) to (d) adding extra procedures for each version. Here is a list of changes in each version:

(a) shows hairline corner correction and brow bossing removal.
(b) includes rhinoplasty.
(c) includes lip lift, chin reduction, chin set-forwards and adam's apple reduction.
(d) includes jaw narrowing.

Hairline height:
The height of your hairline in the middle is fine. If you have forehead surgery with the incision over the top of the head (this hides the scar under your hair) it would have the effect of raising your hairline slightly but not enough to be a problem for you. Many surgeons do not realise that a low hairline is masculine and routinely lower hairlines for trans women. This also typically leaves a visible scar all along the hairline.

Hairline shape:
Male hairlines tend to have corners that give them an "M" shape if they are deep corners, or a square shape if they are not so deep. Female hairlines tend to be rounded with either mild corners or no corners.

Your hairline has an "M" shape. I have filled in the corners to give it a more rounded and feminine shape and this can be achieved with hair transplants.

There are 2 ways of doing transplants. One is called "FUE" (Follicular Unit Extraction) where single hair follicles are taken out one at a time and transplanted; and "FUS" (Follicular Unit Strip) where a strip of skin is removed and the follicles extracted from that strip. FUE is less invasive and only involves tiny incisions, but you can't transplant as many hairs in one go and the survival rate for each follicle is lower. With FUS, more hair survives and you can do more in a single session, but it involves a long incision at the back of the head. However, the scar will be hidden by your hair unless you have your hair so short that the scalp can be seen.

Facial Team, who I regularly collaborate with, are able to do FUS transplants at the same time as forehead surgery. This is because a strip of scalp is removed during the forehead procedure. The hair follicles can then be extracted from that strip and transplanted. These follicles would otherwise be lost.

Some surgeons try to fix the corners with a scalp advance but it is questionable whether this works. Only a limited amount of corner closure can be achieved, it leaves a scar along the hairline and it also tends to put a lot of tension on the scars. This tension can cause the scars to widen and be more noticeable. Hair transplants look more natural and you avoid the visible scarring issue.

Forehead:
The forehead is by far the most important area in facial gender. The male forehead usually has a bony ridge running across it at about eyebrow level called brow bossing, It also tends to have vertical ridges either side of the forehead ("temporal ridges") and often has a bump on either side of the upper forehead ("frontal eminences"). The female forehead is smoother and flatter with less pronounced ridges and bumps, and it usually has either no bossing, or very little bossing.

You have moderate brow bossing both in the centre above your nose and above your eyes. I have removed this to bring your forehead into average female ranges. I have also opened out your orbits to give you a more open, feminine expression. This is done by removing a little bone from the underside of the orbital rim.

You also have mild temporal ridges and frontal eminences. These can be smoothed down as part of the forehead feminisation and I have simulated the effect.

I generally recommend that people find a surgeon who can do a forehead reconstruction which sets the bone over the frontal sinus back. The other method, where the bone is only ground down, can be very limited as most people have quite thin bone here. According to one study, the thinnest part is, on average only between 2.6 and 2.9 mm thick. It is difficult to know how thick a patient's sinus wall is in advance, even if you take an xray.

It is easy to get confused about forehead surgery and the various options, so I recommend that you have a read through my web page on the forehead:

http://www.virtualffs.co.uk/Forehead.html

Eyebrow height:
Your eyebrows sit in medium position neither high nor low. They will lift a little with forehead surgery and I have simulated the effect. The lift that comes with brow bossing removal tends to be reasonably subtle, but it does help to emphasise a more open, feminine expression.

Eyebrow shape:
Women tend to have thinner and more shaped eyebrows than men. Yours are a little thick so I have plucked them, mostly along the underside to give them a thinner and more feminine shape. This also increases the distance between your eyes and eyebrows and that has a feminising effect. However, this is also very much a matter of personal preference.

Eyes:
I don't see any problems with your eyes or the soft tissues around them.

Nose profile view:
From the side, your nose is slightly large and there is a small hump to the upper bridge. I have lowered the bridge to reduce the overall size and I have removed the hump to give the bridge a fairly straight profile. I have also reduced the tip to balance with the other changes and I have given the base of the tip more of an upwards angle.

Nose frontal view:
From the front your nose is good and the changes I have made will look subtle in the picture because the picture is 2D. They will be more apparent in real life though because we see in 3D.

Nostrils:
The width and height of your nostrils is fine. You do not need to make any adjustments.

Cheek bones:
I don't see any problems with your cheekbones, and I don't recommend any changes.

Apple of the cheeks:
The apple of your cheeks (the soft part) is already femininely full and rounded, and I don't recommend any changes.

Naso-labial folds:
These are the creases that come down from the corners of your nose and they tend to get a little deeper as we age. They are gender-neutral and have no masculinising effect.

Yours are completely normal and you don't need to worry about them. I only mention them because some surgeons recommend filling them, even in cases where they are not at all deep or are barely visible. All that would do is make your surgery more expensive.

Upper lip to nose distance:
The distance between the top lip and the nose tends to be shorter in women, and they also tend to show some of their upper teeth when their mouth is open and relaxed.

Your lip to nose distance is relatively long and you don't show any upper teeth when your mouth is open. I have given you a lip lift to correct this. This procedure is both feminising and rejuvenating but it does leave a small scar at the base of the nose.

Lip fullness:
Your lip fullness is about average. You could fill them a little if you wanted to for a mildly feminising effect but it would probably be best to see how the lip lift looks before you make any additional adjustments. I have not tried to simulate lip filling on top of the lip lift.

I recommend non-permanent fillers at first so that you can see the effect. If you like it, you could consider a fat transfer which can become permanent after a few sessions. I also recommend that you take a fairly subtle approach because over filled lips look very unnatural.

Chin height and shape:
Your chin is slightly wide with a little squareness but the main issue is that it is a quite tall. I have narrowed and rounded your chin, and I have also reduced the height.

Chin projection:
Your chin recedes very slightly and you could move it forwards. This would not be feminisation - it would be a very small beauty enhancement and very optional, however, an added benefit of this procedure is that it tightens up the soft tissues under the chin and it looks like you may have a little slackness there which could be made worse by the chin reduction.

Chin soft tissues:
Some people have very thin soft tissue on the chin. This means that the chin bone shows through well and so will any changes you make to the bone. Other people have very thick soft tissues on the chin. This means that the chin bone is hidden under a thick blanket of tissue and that can make it more difficult to see any changes to the bone structure. It is not possible for me to know how thick the soft tissues are from your pictures so I have adjusted your pictures on the assumption that the thickness is average. Just keep in mind that it is possible that the result would be more limited in real life if your soft tissues are thick.

Chin dimple:
You have dimple in the centre of your chin. This is not a masculinity. Reducing it is difficult and the technique varies depending on the problem. I have left yours alone.

Mento-labial sulcus:
You have a fairly strong crease between your chin and your bottom lip. This is called a "mentolabial sulcus" or sometimes a "labiomental sulcus". It's a small beauty issue and you may be able to reduce it a little surgically but talk to your surgeon about it as it can be complicated to resolve. I have left it alone.

Jaw:
Your jaw is a borderline area. The chin surgery would extend at least a little way into the jaw but overall your jaw is not particularly heavy. However, your face is quite narrow in the middle third making your face look long and narrowing your mid-jaw a little may help make the middle third seem a little wider, giving your face a more rounded, less long look. I have simulated this for you.

Chin and jaw surgery incisions:
Some surgeons work on the jaw and chin by making external incisions. This is completely unnecessary and leaves very visible scars. The best place to make the incisions is inside the mouth - this means that the scars will be invisible.

Adam's apple:
You have a visible adam's apple and I have simulated a tracheal shave to reduce it for you.

There are two ways of approaching the adam's apple when you do a tracheal shave. The old-fashioned method involves putting the incision right on the adam's apple. There are 2 problems with this - firstly it leaves the scar in a very noticeable position, and secondly. you can get adhesions where the scar tissue sticks to the adam's apple. That means that the skin can be tugged in an unnatural way when your adam's apple moves, such as when you are talking or singing.

The more modern method involves putting the incision under the chin and then tunnelling down towards the adam's apple. This means that the scar is in a much less noticeable place, and you avoid the adhesion problem. I strongly recommend that you find a surgeon who uses the under-chin approach.

Rejuvenation:
You don't have any notable signs of ageing that I can see, so you don't need to consider rejuvenation procedures.

The only exception might be the excess of soft tissue under your chin. This could be a pocket of fat or it could be slack tissue. If it is slack, that could simply be natural to your face or it could possibly be an early effect of ageing. Hopefully setting the chin forward slightly will prevent any increase in this tissue, and you are young enough for the soft tissue to re adapt fairly well overall, but there is a chance that it could be made worse with chin surgery and if that happens, you might need to consider some kind of lifting some months or a year after the chin surgery.

It is very important to have any lifting done after jaw/chin surgery and not before or during. This is because jaw and chin surgery cause a lot of swelling and this works against the lifting. It is also impossible to know in advance how much swelling you will experience or how well your soft tissues will re-adapt to the new bone and that means it is not possible to know exactly how much to lift. It is best to wait a few months for the swelling to go down, and then you can see clearly exactly what needs to be done with the soft tissues. Some surgeons will offer to do both jaw/chin surgery and lifting at the same time. I advise against it.

Priorities:
The brow bossing removal is probably the most important change for you but the other changes I have simulated are all helpful feminisations for you. The most subtle one is probably the jaw narrowing.

A good way to view your pictures is to use photo viewing software like Windows Photo Viewer. This will allow you to jump from the before to the after/s and back again by using the arrow buttons on your keyboard. However, you might have to rename the pictures if you want them to flow in a different order.

If you have “Photoshop” or “Photoshop Elements” you can load up a before and after picture at the same time and then by holding down “Ctrl” and pressing “F6” you can flick between the two. This often works for other photo software too.

I have improved the photographic qualities of your pictures (contrast, focus, colour balance etc.) so I am sending you copies of the before shots with the same improvements to make them easier to compare with the after shots.

The pictures are yours so feel free to share them and the assessment with any support groups you are member of if you want some second opinions. Do take prints to your consultations with surgeons or email them in advance - most surgeons welcome them.

Please email me to confirm that the pictures have arrived. If you have any questions about your pictures and your assessment please feel free to email me.

Let me know if you want any surgeon recommendations.

You can find out more about facial gender and FFS by reading through my website.

Please note that I regularly collaborate with Dr Simon and Dr Capitán of Facial Team. Some of the procedures I simulate are based on my discussions of surgical technique with them and on watching them operate. However, not all surgeons take the same approach, and not all surgeons have the level of skill required for all the changes I simulate.

The changes described in this assessment and illustrated in the pictures represent my opinion as an artist. You and/or your surgeon/s may disagree with my opinions. I cannot guarantee that my opinion is good or that the pictures are accurate so if you act according to my opinion, you do so at your own risk.

Thank you very much for entrusting me with your virtual FFS - I very much hope the pictures are helpful.

If you are pleased with my service, please consider writing a short testimonial for me that I could put on my website. It could be a single line or several lines. You can be completely anonymous if you prefer, or just use an initial. A location is useful but it doesn't have to be any more specific than listing what country you are from. It's entirely up to you though so please do not feel any obligation to write one or even to give a reason for not writing one.

Good luck and best wishes,

Alexandra.

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    D'un autre Genre Index du Forum -> Chirurgie Toutes les heures sont au format GMT - 4 Heures
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Créer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation

Cobalt 2.0 phpBB theme/template by Jakob Persson.
Copyright © 2002-2004 Jakob Persson